Město Zubří

Zápisy z jednání a přehledy přijatých usnesení

Zpět

ZÁPIS ze schůze rady č. 20/2024
Město Zubří
datum: 16. 10. 2024, čas: 08:00

Prezence:
Přítomni: (5) Ing. Josef Holiš, Robert Jurajda, Aleš Měrka, Ing. Anna Oplatková Ph.D., Mgr. Tomáš Randýsek
Omluveni: (0)
Nepřítomni: (2) Josef Malina, Lucie Říhová
Hosté: Lenka Přečková, Václav Škapa, Radek Janošek, Kristýna Holišová, Antonín Holiš
Zapisovatel/ka: Aleš Měrka
Přítomno je 5 členů a rada je usnášeníschopná.
Jednání zahájeno 16.10.2024 v 8:00:11
V 8:00:26 přišel Josef Malina, přítomno 6 radních.
Aktualizovaný stav prezence:
Přítomni: (6) Ing. Josef Holiš, Robert Jurajda, Aleš Měrka, Ing. Anna Oplatková Ph.D., Mgr. Tomáš Randýsek, Josef Malina
Omluveni: (0)
Nepřítomni: (1) Lucie Říhová

V 8:00:30 přišel Lucie Říhová, přítomno 7 radních.
Aktualizovaný stav prezence:
Přítomni: (7) Ing. Josef Holiš, Robert Jurajda, Aleš Měrka, Ing. Anna Oplatková Ph.D., Mgr. Tomáš Randýsek, Josef Malina, Lucie Říhová
Omluveni: (0)
Nepřítomni: (0)

1. Určení zapisovatelů, předsedajícího, příp. ověřovatelů (bod číslo 1)

Předkladatel: Ing. Michaela Wrobelová, DiS.
Projednávání bodu bylo zahájeno v 8:00:34
Předsedající navrhl jednotlivé členy pracovních komisí
Návrhová komise: Ing. Anna Oplatková Ph.D., Aleš Měrka
Ověřovatelé: Ing. Anna Oplatková Ph.D., Aleš Měrka
Předsedající: Aleš Měrka
Bod byl přijat bez hlasování.
Diskuze zahájena v 8:00:35
Projednávání bodu bylo ukončeno v 8:00:41

2. Schválení programu jednání (bod číslo 2)

Předkladatel: Ing. Michaela Wrobelová, DiS.
Projednávání bodu bylo zahájeno v 8:00:54
Program jednání
1. Určení zapisovatelů, předsedajícího, příp. ověřovatelů
2. Schválení programu jednání
3. Divadelní předplatné 2025
4. Smlouva o opravách a údržbě VO - Dodatek č.1
5. Smlouva na opravy MK 2024 - Dodatek č.1
6. Svoz a likvidace bioodpadu v Zubří - informace
7. Nájem bytu
8. Souhlas zřizovatele s přijetím daru - ZŠ Zubří
9. Vnitřní předpis č. ev.: 007/2024 Zásady a ceník krátkodobých pronájmů v objektech města Zubří, které jsou ve správě správce
10. Nebytový objekt - č.p.638 - vyhlášení záměru
11. Pronájem pozemků za účelem parkování vozidel - informace
12. Převody pozemků ul. Sportovní, ul. ThDr. Metoděje Mičoly - informace
13. Vyhlášení ředitelského volna - ZŠ Zubří
14. Likvidační komise - ukončení členství a jmenování nového člena
15. Inventarizace k 31. 12. 2024
16. Informace o aktuální ekonomické situaci
17. Podnět pro radu města - prověřit způsob uzavření a plnění příkazní smlouvy s firmou sDotace na akci klidové centrum
18. Podnět pro radu města - chodník u Tesca
19. Diskuze

Diskuze zahájena v 8:00:55
V 08:01:25 předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Ing. Michaela Wrobelová, DiS.") v tomto znění:
Rada města schvaluje návrh programu jednání
Hlasování
pro: 7
proti 0
zdržel se: 0
nehlasoval: 0

Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UR-180-20/24
zodpovídá:
termín: IHNED (16. 10. 2024)
Projednávání bodu bylo ukončeno v 8:01:30

3. Divadelní předplatné 2025 (bod číslo 3)

Předkladatel: Mgr. Lenka Přečková
Projednávání bodu bylo zahájeno v 8:01:36

Důvodová zpráva:

Odbor kultury a sportu předkládá Radě města Zubří ke schválení návrh Divadelního předplatného na rok 2025. Uzavírání smluv v souvislosti s DP 2025 se bude řídit vnitřním předpisem „Zásady a postupy při zadávání veřejných zakázek malého rozsahu“, a to v souladu se schváleným rozpočtem Města Zubří 2025.

Plánovaný časový harmonogram
Schválení předplatného - nejpozději 30.11.2024
Reklama mimo ZN, info stávajícím předplatitelům - do 14 dnů po schválení
Informace v Zuberských novinách – listopad - uzávěrka 8.11.24, vyjdou koncem listopadu
Zahájení prodeje permanentek - 30.11.2024
představení 31.1.2025

Základní informace – DP 2025
1 předplatitelská skupina na období leden – listopad 2025
6 profesionálních hereckých souborů
navrhovaná cena permanentky: 2900 Kč (+500 Kč proti 2024)

Program
Pátek 31.1. Zázračné cvičení, Divadelní společnost Karla Soukupa (Praha)
Pátek 28.2. Špinarka, Divadla Petra Bezruče
Středa 2.4. Vejšlap, Divadlo Ungelt
Pátek 26.9. Kouzelná flétna, Těšínské divadlo
Sobota 11.10. Edith a Marlene, Divadlo Dondi
Pátek 21.11. Přelet nad kukaččím hnízdem, Divadlo Radka Brzobohatého

Rozpočet
Předpokládané celkové náklady: 664 000 Kč
Předpokládané příjmy ze vstupného: 679 160 Kč
Předpokládané další příjmy (sponzorské dary, reklama): sponzorské dary pouze v případě úspěchu

Navrhovaná cena: 2 900 Kč

Stanoviska a doporučení poradních orgánů/odborů:

Odbor kultury a sportu doporučuje Radě města Zubří schválit dramaturgii Divadelního předplatného 2025 dle předloženého návrhu. Současně navrhujeme schválit cenu permanentky ve výši 2.900,- Kč a dále uvedené ceny vstupného v doprodeji pro jednotlivá představení: Zázračné cvičení – 300 Kč, Špinarka – 600 Kč, Vejšlap – 750 Kč, Kouzelná Flétna – 400 Kč, Edith a Marlene – 250 Kč, Přelet nad kukaččím hnízdem – 690 Kč .

Dopad na rozpočet:

Rozpočet
Předpokládané celkové náklady: 664 000 Kč7
Předpokládané příjmy ze vstupného: 679 160 Kč
Předpokládané další příjmy (sponzorské dary, reklama): sponzorské dary pouze v případě úspěchu
Navrhovaná cena: 2 900 Kč
Diskuze zahájena v 8:01:37
K tomuto bodu se vyjádřili: Ing. Anna Oplatková Ph.D.
Informace do zápisu v 8:05:44: Lenka Přečková informuje o změně představení plánovaného na 24.10.2024 z důvodu nemoci herce.
Informace do zápisu v 8:06:39: Paní místostarostka je pro to aby bylo realizované jiné nabízené divadelní představení.
V 08:10:07 předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Mgr. Lenka Přečková") v tomto znění:
Rada města schvaluje dramaturgii Divadelního předplatného pro kalendářní rok 2025 za podmínek dle důvodové zprávy a stanovuje výši ceny permanentky na 2.900 Kč a výši vstupného v doprodeji dle důvodové zprávy.
Hlasování
pro: 7
proti 0
zdržel se: 0
nehlasoval: 0

Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UR-181-20/24
zodpovídá: Mgr. Lenka Přečková
termín: 21. 11. 2025
Informace do zápisu v 8:11:18: Lenka Přečková informuje o divadelních hrách mimo divadelní předplatné, radní budou informování na příštích zasedáních.
Projednávání bodu bylo ukončeno v 8:12:35

4. Smlouva o opravách a údržbě VO - Dodatek č.1 (bod číslo 4)

Předkladatel: Radek Janošek
Projednávání bodu bylo zahájeno v 8:13:55

Důvodová zpráva:

Dne 28.11.2022 byla uzavřena „Smlouva o opravách, údržbě , provozu a správě veřejného osvětlení v městě Zubří“ s █​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​. Smlouva byla uzavřena na dobu určitou a to do 31.12.2024 s tím, že dle ustanovení čl. III., odst.2. této smlouvy je možno ji prodloužit o další 1 rok za stejných podmínek po vzájemné dohodě smluvních stran formou dodatku smlouvy. █​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​zaslal žádost o prodloužení platnosti této smlouvy dle tohoto ustanovení o další 1 rok, tj. do 31.12.2025, a to za stejných podmínek sjednaných ve smlouvě.
Jelikož se službami █​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​je dlouhodobá spokojenost, a to jak v oblasti oprav VO, tak i v provádění ostatních elektrikářských prací pro město, a to včetně zajištění kulturních akcí, je možno s prodloužením smlouvy souhlasit. Ostatní ujednání smlouvy (ceny, doba plnění, záruky a ostatní) zůstanou nezměněny.

Stanoviska a doporučení poradních orgánů/odborů:

OV doporučuje prodloužit platnost smlouvy o 1 rok.
Diskuze zahájena v 8:13:56
K tomuto bodu se vyjádřili: Ing. Josef Holiš, Ing. Anna Oplatková Ph.D.
V 08:19:32 předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Radek Janošek") v tomto znění:
Rada města schvaluje dodatek č. 1 ke Smlouvě o správě, provozu, opravách a údržbě veřejného osvětlení v městě Zubří s panem █​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​, týkající se prodloužení platnosti smlouvy o 1 rok.
Hlasování
pro: 7
proti 0
zdržel se: 0
nehlasoval: 0

Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UR-182-20/24
zodpovídá: Radek Janošek
termín: 30. 10. 2024
Projednávání bodu bylo ukončeno v 8:19:44

5. Smlouva na opravy MK 2024 - Dodatek č.1 (bod číslo 5)

Předkladatel: Jana Janíčková
Projednávání bodu bylo zahájeno v 8:20:03

Důvodová zpráva:

Dne 17.09.2024 byla s firmou PORR a.s., Dubečská 3238/36, 100 00 Praha 10, Strašnice, uzavřena SOD č. 09-1141a24 na akci „Oprava místních komunikací v Zubří-2024“. Na základě jednání mezi zhotovitelem firmou PORR a.s. a vedoucím OV Radkem Janoškem byl projednán požadavek na posunutí termínu zhotovení stavby z technických důvodů. Navrhujeme uzavřít dodatek č. 1 k SOD s posunutím termínu dokončení do 31.05.2025.

Stanoviska a doporučení poradních orgánů/odborů:

OV doporučuje uzavřít Dodatek č. 1 k SOD

Dopad na rozpočet:

Nemá dopad na rozpočet
Diskuze zahájena v 8:20:04
V 08:21:58 předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Jana Janíčková") v tomto znění:
Rada města schvaluje Dodatek č. 1 Smlouvy o dílo č. 09-1141a24 - Oprava místních komunikací v Zubří - 2024 ze dne 17.09.2024 se zhotovitelem PORR a.s., Dubečská 3238/36, 100 00 Praha 10, Strašnice, IČ: 43005560, který mění termín dokončení díla.
Hlasování
pro: 7
proti 0
zdržel se: 0
nehlasoval: 0

Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UR-183-20/24
zodpovídá: Jana Janíčková
termín: 30. 10. 2024
Projednávání bodu bylo ukončeno v 8:22:05

6. Svoz a likvidace bioodpadu v Zubří - informace (bod číslo 6)

Předkladatel: Eva Gazdíková
Projednávání bodu bylo zahájeno v 8:22:13

Důvodová zpráva:

OV předkládá RM návrh nového způsobu hospodaření s bioodpadem na území města Zubří - viz příloha.

Stanoviska a doporučení poradních orgánů/odborů:

OV doporučuje vyhlásit VŘ na systém hospodaření s bioodpadem.
Diskuze zahájena v 8:22:14
K tomuto bodu se vyjádřili: Lucie Říhová, Ing. Anna Oplatková Ph.D., Mgr. Tomáš Randýsek, Josef Malina
Projednávání bodu bylo ukončeno v 8:44:08

7. Podnět pro radu města - chodník u Tesca (bod číslo 18)

Předkladatel: Ing. Zdeněk Masařík
Projednávání bodu bylo zahájeno v 8:45:01

Důvodová zpráva:

Předkládám podnět - iniciovat ze strany Města Zubří jednání s majitelem pozemku s cílem zbudovat zpevněný chodník z jihovýchodního rohu parkoviště před Tescem ke křižovatce Na Rožku. V daném místě je nyní široký vyšlapaný chodník. Při deštivém počasí je rozblácený a v jeho části se tvoří velká kaluž. Vybudování zpevněného chodníku v toto místě výrazně přispěje estetice veřejného prostoru v takto exponované lokalitě a zlepší komfort pro chodce, kteří jej využívají.
Fotografie daného místa v příloze.

Dopad na rozpočet:

Dle výsledku jednání.
Diskuze zahájena v 8:45:02
K tomuto bodu se vyjádřili: Ing. Anna Oplatková Ph.D.
Informace do zápisu v 8:51:46: Závěr: OV připraví komunikaci s firmou Tesco za účelem souhlasu s vybudováním zpevněné plochy mezi chodníkem a parkovištěm.
Projednávání bodu bylo ukončeno v 8:54:56

8. Nájem bytu (bod číslo 7)

Předkladatel: Hana Dvořáková
Projednávání bodu bylo zahájeno v 8:56:46

Důvodová zpráva:

Žádost na prodloužení nájmu bytu č. 6, Rožnovská 419, Zubří podala paní █​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​ Nájem je uzavřen na dobu určitou do 31.10.2024. Nájemné je placeno řádně, na bytě neváznou žádné dluhy.

Stanoviska a doporučení poradních orgánů/odborů:

Nájem doporučujeme prodloužit.
Diskuze zahájena v 8:56:47
V 08:57:19 předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Hana Dvořáková") v tomto znění:
Rada města schvaluje uzavření Dodatku č.5 ke Smlouvě o nájmu bytu č.6, Rožnovská 419, Zubří, s paní█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​ kterým se prodlužuje doba nájmu na dobu určitou od 01.11.2024 do 31.10.2025.
Hlasování
pro: 7
proti 0
zdržel se: 0
nehlasoval: 0

Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UR-184-20/24
zodpovídá: Hana Dvořáková
termín: 31. 10. 2024
Projednávání bodu bylo ukončeno v 8:57:29

9. Souhlas zřizovatele s přijetím daru - ZŠ Zubří (bod číslo 8)

Předkladatel: Ing. Antonín Holiš
Projednávání bodu bylo zahájeno v 8:57:33

Důvodová zpráva:

Na základě článku VI. odst. 7, Zřizovací listiny Základní školy Zubří, okres Vsetín, je nutno k přijetí daru pro školu písemného souhlasu zřizovatele (vyjma účelově neurčených darů do výše 10.000,-Kč).
ZŠ Zubří dne 08.10.2024 požádala o souhlas s přijetím účelově určeného finančního daru od WOMEN FOR WOMEN, o.p.s., v rámci projektu "Obědy pro děti", ve výši 17.136, -Kč, v období od 01.10.2024 do 30.06.2025, ve prospěch 3 nezletilých dětí.
Přílohou důvodové zprávy je žádost ZŠ Zubří.

Stanoviska a doporučení poradních orgánů/odborů:

Doporučujeme udělit písemný souhlas.
Diskuze zahájena v 8:57:34
K tomuto bodu se vyjádřili: Aleš Měrka, Ing. Anna Oplatková Ph.D.
V 08:59:52 předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Ing. Antonín Holiš") v tomto znění:
Rada města souhlasí s přijetím daru pro Základní školu Zubří, okres Vsetín, IČ: 70874603, Zubří, Hlavní 70, PSČ 756 54" v rámci projektu "Obědy pro děti", ve výši 17.136 Kč v období od 01.10.2024 do 30.06.2025, od WOMEN FOR WOMEN, o.p.s., IČ: 24231509, Praha 4, Vlastislavova 152/4, PSČ 140 00.
Hlasování
pro: 7
proti 0
zdržel se: 0
nehlasoval: 0

Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UR-185-20/24
zodpovídá: Ing. Antonín Holiš
termín: 30. 10. 2024
Projednávání bodu bylo ukončeno v 9:00:01

10. Vnitřní předpis č. ev.: 007/2024 Zásady a ceník krátkodobých pronájmů v objektech města Zubří, které jsou ve správě správce (bod číslo 9)

Předkladatel: Ing. Antonín Holiš
Projednávání bodu bylo zahájeno v 9:00:06

Důvodová zpráva:

Předkládáme radě města ke schválení návrh nového vnitřního předpisu č. ev.: 007/2024, týkajícího se Zásad a ceníku krátkodobých pronájmů v objektech města Zubří, které jsou ve správě správce. Od roku 2019 jsou ceny za pronájem ve stejné výši. Vzhledem stálému růstu cen za energie (plyn, elektřina, voda) a všech souvisejících nákladů, by bylo vhodné ceny za pronájem navýšit.
Hlavní navrhovanou změnou je změna cen pronájmu a nově jejich kategorizace. Je nutno i prodiskutovat podnět SDH Staré Zubří, že by se hasičská zbrojnice již dále nepronajímala.
Účinnost nového navrženého předpisu od 01.12.2024.
Přílohou důvodové zprávy je současný platný vnitřní předpis 002/2020, návrh nového předpisu 007/2024 a přehled pronájmu za období 2022-2024.

Stanoviska a doporučení poradních orgánů/odborů:

Doporučujeme schválit nový vnitřní předpis.
Diskuze zahájena v 9:00:07
K tomuto bodu se vyjádřili: Ing. Anna Oplatková Ph.D., Aleš Měrka, Lucie Říhová
V 09:18:58 předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Ing. Antonín Holiš") v tomto znění:
Rada města schvaluje vnitřní předpis č. ev.: 007/2024 Zásady a ceník krátkodobých pronájmů v objektech města Zubří, které jsou ve správě správce, s účinností od 01.12.2024.
Hlasování
pro: 7
proti 0
zdržel se: 0
nehlasoval: 0

Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UR-186-20/24
zodpovídá: Ing. Antonín Holiš
termín: 1. 12. 2024
Projednávání bodu bylo ukončeno v 9:19:10

11. Nebytový objekt - č.p.638 - vyhlášení záměru (bod číslo 10)

Předkladatel: Ing. Antonín Holiš
Projednávání bodu bylo zahájeno v 9:21:49

Důvodová zpráva:

V měsíci září byl vydán MěÚ v Rožnově, oddělením výstavby souhlas se změnou v užívání stavby bývalého zdravotního střediska, MUDr. Antonína Fabiána 638.
Nový účel užívání stavby je : Administrativní budova, ve které jsou řešeny kancelářské prostory k pronájmu pro nevýrobní činnosti a služby. Jedná se o 4 samostatné nebytové prostory určené k pronájmu - viz. přílohy důvodové zprávy, které detailně popisují předmětné prostory a podmínky záměru. Celková plocha určena k pronájmu je 274,95 m2 (prostory: 1.NP = 72,46 m2, 2.NP = 72,38 m2 a 59,99 m2, 3.NP = 70,12 m2). Prostor v 1. NP, o výměře 57,35 m2 (bývalá ordinace gynekologie), bude sloužit pro potřeby města - archivní prostory.
Otázkou zůstává, stanovení minimální ceny za pronájem (Kč/m2/rok) bez služeb. V současné době je nejvyšší cena v městských objektech od 01.07.2024 na částce 382 Kč/m2/rok.

Hlavní výdaje na budovu v roce 2024:
- oprava přípojky kanalizace do budovy = 198.803,18 Kč
- výměna kotle, boileru na ohřev TUV, včetně komínu = 141.830,118 Kč
- malování všech prostor, včetně nátěru olejových soklů na schodišti a nátěru části střechy a klempířských prvků = 119.356 Kč
- úklid všech prostor, vč. mytí oken = 16.335 Kč
- zpracování výkresové dokumentace do digitální podoby, včetně dokumentace pro HZS ZK (požárně bezpečnostní řešení) a Krajskou
hygienickou stanici pro vydání závazných stanovisek pro vydání souhlasu se změnou užívání = 53.800 Kč

Stanoviska a doporučení poradních orgánů/odborů:

Doporučujeme vyhlásit záměr.
Diskuze zahájena v 9:21:50
K tomuto bodu se vyjádřili: Aleš Měrka, Ing. Josef Holiš, Ing. Anna Oplatková Ph.D.
Informace do zápisu v 9:34:34: Rada města se dohodla na minimální částce m2/rok 600 Kč
V 09:34:37 předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Ing. Antonín Holiš") v tomto znění:
Rada města vyhlašuje záměr na pronájem části prostor sloužících podnikání (za účelem kancelářských prostor pro nevýrobní činnosti a služby) v nebytovém objektu občanské vybavenosti - budově, v Zubří, na ulici MUDr. Antonína Fabiána č. p. 638, PSČ 756 54, na pozemku p. č. 841, o výměře 259 m2, zastavěná plocha a nádvoří, v kat. území Zubří, zapsaného v katastru nemovitostí u K. Ú. pro Zlínský kraj, katastrální pracoviště Valašské Meziříčí na LV. č. 10001, s účinností nejdříve od 01.12.2024, a to:
- Nebytového prostoru v 1.NP budovy, o výměře 72,46 m2,
- Nebytového prostoru v 2.NP budovy, o výměře 72.38 m2,
- Nebytového prostoru v 2.NP budovy, o výměře 59,99 m2,
- Nebytového prostoru v 3.NP budovy, o výměře 70,12 m2,
a za podmínek dle důvodové zprávy.
Hlasování
pro: 7
proti 0
zdržel se: 0
nehlasoval: 0

Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UR-187-20/24
zodpovídá: Ing. Antonín Holiš
termín: 30. 11. 2024
Projednávání bodu bylo ukončeno v 9:34:45

12. Pronájem pozemků za účelem parkování vozidel - informace (bod číslo 11)

Předkladatel: Ing. Antonín Holiš
Projednávání bodu bylo zahájeno v 9:35:12

Důvodová zpráva:

Tento bod programu rady města je na základě podané žádosti od manželů █​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​, kteří mají postavený rodinný domek na ulici Sportovní a žádají město Zubří o pronájem části pozemků p.č.7071, o výměře cca 12 x 2,5 m (travná plocha - pás podél cesty) za účelem údržby a parkování vozidla - viz. příloha důvodové zprávy.
Otázkou zůstává, zda bude město k tomuto účelu pozemky pronajímat po celém katastru, nebo ne. Za účelem parkovaní je uzavřena pouze jedna smlouva (30 Kč/m2/rok).
Co se týká ulice Sportovní např. manželé █​█​█​█​█​█​█​█​█​█​, bez žádného souhlasu města travnatý pás vysypali drobným kamenivem a vozidlo na něm parkují, o kousek dál manželé █​█​█​█​█​█​█​█​ travnatou plochu zachovali, .... Uvádím to jako příklad, aby alespoň na jedné ulici platily stejná pravidla pro všechny.
Diskuze zahájena v 9:35:13
Informace do zápisu v 9:48:04: Rada města se dohodla, že prostory veřejné zeleně nebude pronajímat za účelem parkování.
Projednávání bodu bylo ukončeno v 9:48:12

13. Převody pozemků ul. Sportovní, ul. ThDr. Metoděje Mičoly - informace (bod číslo 12)

Předkladatel: Ing. Antonín Holiš
Projednávání bodu bylo zahájeno v 9:48:27

Důvodová zpráva:

Na základě několika proběhlých jednání s vlastníky dotčených pozemků, předkládám radě města k informaci a diskuzi, zda by bylo reálné uskutečnit převody částí pozemků na ul. Sportovní a ul. ThDr. Metoděje Mičoly. V obou případech by se muselo jednat a být zdůvodněno, že se jedná veřejný zájem - viz. níže.
ul. Sportovní:
Jednalo by se o budoucí možný chodník, který by propojoval lokalitu Nad Fojstvím a Sliny s lokalitou k ZŠ. Pro realizaci chodníku by bylo třeba vykoupení dvou pozemků od dvou vlastníků. Byly zpracovány geometrické plány, které stanovily celkovou výměru k převodu tj. 127 m2. Je počítáno s šířkou chodníku 2 m - viz. příloha důvodové zprávy (snímek z katastrální mapy - vyznačení záměru). Vlastníci nemovitostí chtějí předmětné pozemky městu odprodat za cenu/m2, za kterou nabyli "stavební" pozemek. Další podmínkou je finanční příspěvek na vybudování betonového oplocení.
ul. ThDr. Metoděje Mičoly:
Jednalo by se o části pozemků, na kterých by byl vybudován chodník ke kostelu a na části nutná opěrná zeď. Přílohou důvodové zprávy je situační výkres, který dokumentuje záměr města (vybudování chodníku a znova zprůjezdnění komunikace v obou směrech). V tomto případě by se jednalo o tři vlastníky předmětných části pozemků, které by byly předmětem plánované možné investiční akce. Otázkou zůstává cena za předmětný převod pozemků.
Diskuze zahájena v 9:48:28
K tomuto bodu se vyjádřili: Ing. Anna Oplatková Ph.D., Lucie Říhová, Robert Jurajda, Mgr. Tomáš Randýsek
Projednávání bodu bylo ukončeno v 10:43:51

14. Vyhlášení ředitelského volna - ZŠ Zubří (bod číslo 13)

Předkladatel: Ing. Antonín Holiš
Projednávání bodu bylo zahájeno v 10:44:19

Důvodová zpráva:

V souladu s ustanovením § 24, odst. 2, zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění a dle § 2, odst. 5, vyhlášky č. 16/2005 Sb., o organizaci školního roku 2024/2025, vyhlašuje ředitel školy na pátek 01.11.2024 pro žáky 1 den ředitelského volna. Důvodem jsou provozní a organizační důvody - školení všech pedagogických pracovníků.
V daný den bude rovněž přerušen provoz školní jídelny, školní družiny a školního klubu. Přílohou důvodové zprávy je oznámení ZŠ Zubří.
Diskuze zahájena v 10:44:20
V 10:44:43 předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Ing. Antonín Holiš") v tomto znění:
Rada města bere na vědomí vyhlášení ředitelského volna na Základní škole Zubří, okres Vsetín, IČ: 70874603, Hlavní 70, PSČ 756 54, dne 01.11.2024.
Hlasování
pro: 7
proti 0
zdržel se: 0
nehlasoval: 0

Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UR-188-20/24
zodpovídá: Ing. Antonín Holiš
termín: 30. 10. 2024
Projednávání bodu bylo ukončeno v 10:48:35

15. Likvidační komise - ukončení členství a jmenování nového člena (bod číslo 14)

Předkladatel: Ing. Bc. Kristýna Holišová
Projednávání bodu bylo zahájeno v 10:48:39

Důvodová zpráva:

V souvislosti s personálními změnami na EO navrhujeme ukončit členství v likvidační komisi paní Ing. Lucii Jurajdové a jmenovat místo ní paní Bc. Terezu Podešťovou.
Paní Podešťová zaujala pracovní pozici po paní Jurajdové a její náplní práce je mimo jiné evidence majetku města, která úzce souvisí s prací v likvidační komisi.

Stanoviska a doporučení poradních orgánů/odborů:

Doporučuji RM ukončit členství paní Jurajdové a jmenovat místo ní paní Podešťovou.

Dopad na rozpočet:

Bez dopadu na rozpočet
Diskuze zahájena v 10:48:40
V 10:49:43 předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Ing. Bc. Kristýna Holišová") v tomto znění:
Rada města odvolává z funkce člena Likvidační komise Rady města Zubří paní Ing. Lucii Jurajdovou,█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​
a zároveň jmenuje členkou Likvidační komise Rady města Zubří paní Bc. Terezu Podešťovou, █​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​█​ s účinností od 17.10.2024.
Hlasování
pro: 7
proti 0
zdržel se: 0
nehlasoval: 0

Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UR-189-20/24
zodpovídá:
termín: IHNED (16. 10. 2024)
Projednávání bodu bylo ukončeno v 10:49:49

16. Inventarizace k 31. 12. 2024 (bod číslo 15)

Předkladatel: Ing. Bc. Kristýna Holišová
Projednávání bodu bylo zahájeno v 10:49:54

Důvodová zpráva:

V souladu s vyhláškou č. 270/2010 Sb., o inventarizaci majetku a závazků, ve znění pozdějších předpisů, a vnitřního předpisu Inventarizace majetku a závazků, kterým se stanoví pravidla, pravomoci a kompetence, práva a povinnosti pro účely inventarizace majetku a závazků města Zubří, je nutno vydat plán inventur k 31. 12. 2024 a příkaz k provedení inventarizace.

Stanoviska a doporučení poradních orgánů/odborů:

Na základě výše uvedené povinnosti a dle § 102 odst. 3 zákona č.128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů doporučuje EO schválit Plán inventur k 31. 12. 2024 dle přílohy této DZ.

Dopad na rozpočet:

Bez dopadu na rozpočet
Diskuze zahájena v 10:49:55
V 10:50:53 předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Ing. Bc. Kristýna Holišová") v tomto znění:
Rada města schvaluje v rámci inventarizace majetku a závazků města Zubří "Plán inventur k 31. 12. 2024" a pověřuje starostu města podpisem Příkazu k provedení inventarizace.
Hlasování
pro: 7
proti 0
zdržel se: 0
nehlasoval: 0

Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UR-190-20/24
zodpovídá: Ing. Bc. Kristýna Holišová
termín: 31. 10. 2024
Projednávání bodu bylo ukončeno v 10:51:09

17. Informace o aktuální ekonomické situaci (bod číslo 16)

Předkladatel: Ing. Bc. Kristýna Holišová
Projednávání bodu bylo zahájeno v 10:51:51

Důvodová zpráva:

Informace o aktuální finanční situaci města budou poskytnuty při jednání Rady města.
Diskuze zahájena v 10:51:52
K tomuto bodu se vyjádřili: Josef Malina, Ing. Anna Oplatková Ph.D., Lucie Říhová, Robert Jurajda, Ing. Josef Holiš
Projednávání bodu bylo ukončeno v 11:44:47

18. Podnět pro radu města - prověřit způsob uzavření a plnění příkazní smlouvy s firmou sDotace na akci klidové centrum (bod číslo 17)

Předkladatel: Ing. Zdeněk Masařík
Projednávání bodu bylo zahájeno v 11:44:59

Důvodová zpráva:

Z přehledu všech dosavadních plateb města firmě sDotace (viz příloha) je zřejmé, že platba za získání dotace na projekt klidové centrum je v neobvyklé, na poměry Zubří mimořádné výši - přes 1,5 mil. Kč.

Na základě dalších nestandardních skutečností, které zazněly na jednání ZM v září 2024 ohledně způsobu schválení a uzavření příkazní smlouvy a časování plateb za její plnění dávám Radě města podnět prověřit:

  1. Jak se mohlo stát, že s firmou sDotace podepsal pan starosta příkazní smlouvu na akci klidové centrum s výsledným plněním přes 1,5 mil. Kč bez jejího projednání a schválení na RM a nepřišlo se na to.

  2. Zda je takto uzavřená smlouva platná, zejména s ohledem na par. 41 zákona obcích („Právní jednání, která vyžadují schválení zastupitelstva obce, popřípadě rady obce, jsou bez tohoto schválení neplatná.“) a jak v případě její neplatnosti postupovat.

  3. Jak se mohlo stát, že se u takto uzavřené smlouvy akceptovala a zejména i zaplatila faktura za plnění smlouvy, která byla vystavená o několik měsíců dříve než stanovila smlouva, navíc v době, kdy město dalším dodavatelům dlužilo několik milionů po sjednané splatnosti.

  4. Zda je dostatečně nastaven interní systém města (např. směrnice - pravomoci, kontrola), který takovýto postup umožnil.

  5. Zda existují další smlouvy města vyžadující schválení ZM nebo RM uzavřené v tomto volebním období (nebo i dříve) bez předchozího schválení ZM nebo RM

Dopad na rozpočet:

Dle výsledku.
Diskuze zahájena v 11:45:00
K tomuto bodu se vyjádřili: Ing. Anna Oplatková Ph.D., Lucie Říhová
Rada bere materiály předložené k bodu č. 17 - Podnět pro radu města - prověřit způsob uzavření a plnění příkazní smlouvy s firmou sDotace na akci klidové centrum na vědomí.
Projednávání bodu bylo ukončeno v 12:12:09

19. Diskuze (bod číslo 19)

Předkladatel: Ing. Michaela Wrobelová, DiS.
Projednávání bodu bylo zahájeno v 12:12:13
Diskuze zahájena v 12:12:14
K tomuto bodu se vyjádřili: Robert Jurajda, Mgr. Tomáš Randýsek, Ing. Anna Oplatková Ph.D.
Informace do zápisu v 12:14:12: Jednatel MA informuje Radu města o problematice spotřeby vody v MA Zubří s.r.o. Proběhla schůzka za účasti: starosty, místostarostky, zastupitele V. Janků, jednatele MA a správců MA. Nyní se čeká na vyjádření kalibrační laboratoře, která kontroluje kalibrovaný měřák.
Informace do zápisu v 12:18:37: Jednatel MA Zubří s.r.o. informuje o finanční situaci společnosti. Do konce měsíce bude zpracováno vyúčtování za třetí kvartál, které bude zasláno radním.
Informace do zápisu v 12:22:47: Vedoucí EO doporučuje po konzultaci s právníkem uzavřít dodatek ke smlouvě s MA, která bude řešit přiznání vyšší vyrovnávací platby.
Projednávání bodu bylo ukončeno v 12:28:11
Jednání ukončeno 16.10.2024 v 13:00:47

Ověřeno ověřovateli:
1)   21. 10. 2024 08:50 Aleš Měrka
2)   16. 10. 2024 16:34 Ing. Anna Oplatková Ph.D.