ZÁPIS ze schůze rady č. 15/2024
Město Zubří
datum: 21. 8. 2024, čas: 08:00
Prezence:
Přítomni: |
(7) Ing. Josef Holiš, Robert Jurajda, Josef Malina, Aleš Měrka, Ing. Anna Oplatková Ph.D., Mgr. Tomáš Randýsek, Lucie Říhová |
Omluveni: |
(0) |
Nepřítomni: |
(0) |
Hosté: |
Pavel Přikryl, Lenka Přečková, Roman Hep, Antonín Holiš, Václav Škapa |
Zapisovatel/ka: |
Aleš Měrka |
Přítomno je 7 členů a rada je usnášeníschopná.
Jednání zahájeno 21.08.2024 v 7:59:20
1. Určení zapisovatelů, předsedajícího, příp. ověřovatelů (bod číslo 1)
Předkladatel: Ing. Michaela Wrobelová, DiS.
Projednávání bodu bylo zahájeno v 7:59:32
Předsedající navrhl jednotlivé členy pracovních komisí
Návrhová komise: |
Ing. Anna Oplatková Ph.D., Aleš Měrka |
Ověřovatelé: |
Ing. Anna Oplatková Ph.D., Aleš Měrka |
Předsedající: |
Aleš Měrka |
Bod byl přijat bez hlasování.
Diskuze zahájena v 7:59:33
Projednávání bodu bylo ukončeno v 7:59:47
2. Schválení programu jednání (bod číslo 2)
Předkladatel: Ing. Michaela Wrobelová, DiS.
Projednávání bodu bylo zahájeno v 7:59:56
Program jednání
1. Určení zapisovatelů, předsedajícího, příp. ověřovatelů
2. Schválení programu jednání
3. Prohlídka Fabiánovy vily - informace
4. Dlouhodobý pronájem sportovní plochy ve Sportovní hale
5. Dodatek č.1 ke smlouvě o nájmu části prostor Sportovní haly Zubří
6. Prodej nemovité věci - pozemků p.č.7462 a p.č.7463
7. Nájem bytu
8. Nájem bytu DPS
9. Ukončení nájmu pozemku
10. Jmenování vedoucí Ekonomického odboru
11. Návrh nového vnitřního předpisu pro zveřejňování reklamy a komerční inzerce v Zuberských novinách
12. Ošatné - obřady
13. Diskuze
Diskuze zahájena v 7:59:57
V 08:00:53 předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Ing. Michaela Wrobelová, DiS.") v tomto znění:
Rada schvaluje návrh programu jednání s těmito změnami:
- doplňuje se bod č. 14 - Odpis dřeva pro účely Dne města Zubří 2024
- doplňuje se bod č. 15 - Vánoční koncert Josefa Vágnera – dohoda o prodeji vstupenek
Hlasování |
pro: |
7 |
proti |
0 |
zdržel se: |
0 |
nehlasoval: |
0 |
Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UR-150-15/24 |
zodpovídá: |
|
termín: |
IHNED (21. 8. 2024) |
Projednávání bodu bylo ukončeno v 8:01:10
3. Prohlídka Fabiánovy vily - informace (bod číslo 3)
Předkladatel: Aleš Měrka
Projednávání bodu bylo zahájeno v 8:01:27
Důvodová zpráva:
Radní města projevili zájem prohlédnout si prostory bývalého zdravotního střediska ( Fabiánovy vily ), která bude předmětem vyhlášení záměru pro pronájem prostor.
Diskuze zahájena v 8:01:28
K tomuto bodu se vyjádřili: Aleš Měrka
Projednávání bodu bylo ukončeno v 8:31:36
4. Dlouhodobý pronájem sportovní plochy ve Sportovní hale (bod číslo 4)
Předkladatel: Josef Randus
Projednávání bodu bylo zahájeno v 8:32:22
Důvodová zpráva:
Rada města na své 14. schůzi dne 31. 07. 2024 vyhlásila záměr na pronájem části nebytových prostor (sportovní plochy) o výměře 800 m² v objektu Sportovní Haly Zubří, Hlavní č. p. 492, 756 54 Zubří, na pozemku p. č. 357/2, zastavěná plocha a nádvoří, s výměrou 2905 m², zapsaném na listu vlastnictví č. 10001, v kat. úz. Zubří (okres Vsetín), zapsaném v katastru nemovitostí vedeném Katastrálním úřadem pro Zlínský kraj, Katastrální pracoviště Valašské Meziříčí. Záměr byl zveřejněn na úřední desce od 31. 07. 2024. Na výše uvedený záměr se přihlásil prostřednictvím předsedkyně, paní Kateřiny Poláškové, oddíl TJ LESANA Zubří, z. s. s Žádostí o dlouhodobý pronájem za účelem provozování sportovní činnosti oddílů Lesana.
Stanoviska a doporučení poradních orgánů/odborů:
Nájem části nebytových prostor (sportovní plochy) v objektu Sportovní haly doporučuje OKaS uzavřít dle podmínek smlouvy, která je součástí přílohy, zejména:
- nájemné ve výši 500 Kč/hod dle provozního rozvrhu haly
- nájem bude sjednán na dobu neurčitou, s účinnosti od 22. 08. 2024
- s tříměsíční výpovědní dobou a v odůvodněných případech s dobou jednoměsíční
- nájemce hradí nájemné v měsíčních platbách, a to vždy na základě vystavené faktury se splatností 14 dní, podle skutečného využití sportovní plochy za již uplynulý měsíc.
Diskuze zahájena v 8:32:23
K tomuto bodu se vyjádřili: Mgr. Tomáš Randýsek, Josef Malina
V 08:37:31 předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Josef Randus") v tomto znění:
RM schvaluje Smlouvu o nájmu části prostor Sportovní haly Zubří na pronájem sportovní plochy o výměře 800 m² v objektu Sportovní Haly Zubří, Hlavní č. p. 492, 756 54 Zubří, na pozemku p. č. 357/2, zastavěná plocha a nádvoří, s výměrou 2905 m², zapsaném na listu vlastnictví č. 10001, v kat. úz. Zubří (okres Vsetín), zapsaném v katastru nemovitostí vedeném Katastrálním úřadem pro Zlínský kraj, Katastrální pracoviště Valašské Meziříčí, s TJ Lesana Zubří z. s., IČ: 64124029, sídlem Starozuberská 341, PSČ 756 54, Zubří, na dobu neurčitou s účinnosti od 22. 08. 2024, za podmínek dle důvodové zprávy a její přílohy, a pověřuje starostu města jejím podpisem.
Hlasování |
pro: |
7 |
proti |
0 |
zdržel se: |
0 |
nehlasoval: |
0 |
Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UR-151-15/24 |
zodpovídá: |
Josef Randus |
termín: |
26. 9. 2024 |
Projednávání bodu bylo ukončeno v 8:37:44
5. Dodatek č.1 ke smlouvě o nájmu části prostor Sportovní haly Zubří (bod číslo 5)
Předkladatel: Josef Randus
Projednávání bodu bylo zahájeno v 8:37:49
Důvodová zpráva:
V souvislosti s aktualizací přílohy č.1 vnitřního předpisu 015/2013 Zásady a ceník krátkodobých nájmů sportovišť města Zubří a vybavení, je třeba aktualizovat výši nájmu u Smlouvy o nájmu části prostor Sportovní haly Zubří se ZŠ Zubří. U smlouvy, uzavřené dne 30.10.2014, navrhujeme cenu 500,- Kč za hodinu z důvodu zachování jednotné ceny pro příspěvkové a neziskové organizace, stejně jako u Handball clubu Zubří a Lesana Zubří.
Stanoviska a doporučení poradních orgánů/odborů:
OKaS doporučuje schválit dodatek č.1 ke Smlouvě o nájmu části prostor Sportovní haly Zubří se ZŠ Zubří.
Diskuze zahájena v 8:37:50
V 08:38:51 předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Josef Randus") v tomto znění:
RM schvaluje uzavření dodatku č.1 ke Smlouvě o nájmu části nebytových prostor ze dne 30.10.2014, se Základní školou Zubří, zastoupené Mgr. Tomášem Randýskem, IČ: 70874603, Hlavní 70, 756 54 Zubří, za podmínek dle důvodové zprávy.
Hlasování |
pro: |
7 |
proti |
0 |
zdržel se: |
0 |
nehlasoval: |
0 |
Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UR-152-15/24 |
zodpovídá: |
Josef Randus |
termín: |
26. 8. 2024 |
Projednávání bodu bylo ukončeno v 8:39:03
6. Odpis dřeva pro účely Dne města Zubří 2024 (bod číslo 14)
Předkladatel: Mgr. Lenka Přečková
Projednávání bodu bylo zahájeno v 8:40:59
Důvodová zpráva:
Odbor kultury a sportu požádal správce lesů města Zubří pana Cabáka o zajištění a dodání dřeva na táborák v rámci konání akce Den města Zubří (31.08.2024). Bude poskytnuto 1 m3 palivového dřeva. Toto množství dřeva je nutno odepsat z evidence skladu vyrobeného dříví.
Stanoviska a doporučení poradních orgánů/odborů:
OKaS doporučuje Radě města schválit navržené usnesení.
Dopad na rozpočet:
800 Kč
Diskuze zahájena v 8:41:00
V 08:42:33 předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Mgr. Lenka Přečková") v tomto znění:
Rada města schvaluje odpis 1 m3 dřeva na topení v hodnotě 800 Kč z evidence vyrobeného dřeva, použitého v rámci akce Den města Zubří, konaného dne 31.8.2024.
Hlasování |
pro: |
7 |
proti |
0 |
zdržel se: |
0 |
nehlasoval: |
0 |
Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UR-153-15/24 |
zodpovídá: |
Mgr. Lenka Přečková |
termín: |
31. 8. 2024 |
Projednávání bodu bylo ukončeno v 8:42:53
7. Vánoční koncert Josefa Vágnera – dohoda o prodeji vstupenek (bod číslo 15)
Předkladatel: Mgr. Lenka Přečková
Projednávání bodu bylo zahájeno v 8:44:57
Důvodová zpráva:
Dne 4. 12. 2024 pořádá v Klubu Zubří agentura Last Minute Production s. r. o. (dále agentura) prostřednictvím Kateřiny Gazdové ml. Vánoční koncert Josefa Vágnera. V rámci sjednávání krátkodobého nájemného jsme byli požádáni o možnost využití rezervačního a prodejního systému provozovaného Městem Zubří. V souvislosti s tím je potřebu uzavřít dohodu o prodeji vstupenek.
Podmínky smlouvy: Město Zubří navede program do prodejního systému a zpřístupní platební bránu pro on-line prodej a příjem ze vstupného po vyúčtování akce převede na účet agentury ponížený o smluvený procentuální podíl z tržby. Návrh smlouvy bude dodán do termínu jednání RM.
Stanoviska a doporučení poradních orgánů/odborů:
OKaS doporučuje Radě města schválit Dohodu o prodeji vstupenek s výše uvedenou agenturou dle návrhu.
Dopad na rozpočet:
Uzavření dohody je bez dopadu na rozpočet, smluvený procentuální podíl z prodeje vstupenek pokryje náklady vzniklé online prodejem.
Diskuze zahájena v 8:44:58
K tomuto bodu se vyjádřili: Josef Malina, Lucie Říhová, Ing. Anna Oplatková Ph.D.
V 09:03:09 předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Mgr. Lenka Přečková") v tomto znění:
Rada města schvaluje Dohodu o prodeji vstupenek s agenturou Last Minute Production s. r. o., IČ: 09362908, Sanderova 1616/10, 170 00 Praha - Holešovice. Po úpravě.
Hlasování |
pro: |
7 |
proti |
0 |
zdržel se: |
0 |
nehlasoval: |
0 |
Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UR-154-15/24 |
zodpovídá: |
Mgr. Lenka Přečková |
termín: |
31. 8. 2024 |
Projednávání bodu bylo ukončeno v 9:03:21
8. Prodej nemovité věci - pozemků p.č.7462 a p.č.7463 (bod číslo 6)
Předkladatel: Ing. Antonín Holiš
Projednávání bodu bylo zahájeno v 9:09:38
Důvodová zpráva:
Na městský úřad byla dne 07.08.2024 doručena žádost od manželů █████████████████████████████, bytem Na Galičky 1166, Zubří, ve věci odkoupení pozemků p.č.7462, ostatní plocha, o výměře 146 m2 a p.č.7463, ostatní plocha, o výměře 20 m2. Celková výměra k odkoupení je 166 m2.
Přílohou důvodové zprávy je žádost a snímek z katastrální mapy.
Stanoviska a doporučení poradních orgánů/odborů:
Doporučujeme vyhlásit záměr na prodej pozemků.
Diskuze zahájena v 9:09:39
K tomuto bodu se vyjádřili: Ing. Josef Holiš, Ing. Anna Oplatková Ph.D.
Informace do zápisu v 9:12:58: Paní Oplatková se dotazuje na cenu za pozemek. Pan Holiš odpovídá, že bude vypracován znalecký posudek.
V 09:14:02 předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Ing. Antonín Holiš") v tomto znění:
Rada města doporučuje ZM vyhlásit záměr na prodej nemovité věci - pozemků p.č.7462, ostatní plocha, o výměře 146 m2 a p.č.7463, ostatní plocha, o výměře 20 m2, k.úz. Zubří.
Hlasování |
pro: |
7 |
proti |
0 |
zdržel se: |
0 |
nehlasoval: |
0 |
Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UR-155-15/24 |
zodpovídá: |
Ing. Antonín Holiš |
termín: |
31. 1. 2025 |
Projednávání bodu bylo ukončeno v 9:14:10
9. Nájem bytu (bod číslo 7)
Předkladatel: Hana Dvořáková
Projednávání bodu bylo zahájeno v 9:14:15
Důvodová zpráva:
Žádost na prodloužení nájmu služebního bytu na ulici Hlavní 824 v Zubří podala ████████████████████ (bydlí od roku 1998).
Nájemní smlouva uzavřena do 31.08.2024, na bytě neváznou žádné dluhy.
Současně s prodloužením nájmu dojde rovněž k prodloužení Dohody o provedení práce - správce domu.
Stanoviska a doporučení poradních orgánů/odborů:
Nájem doporučujeme prodloužit.
Diskuze zahájena v 9:14:16
V 09:15:25 předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Hana Dvořáková") v tomto znění:
Rada města schvaluje uzavření Dodatku č.5 ke Smlouvě o nájmu služebního bytu Hlavní 824, Zubří, s ████████████████████████████████████████████, Zubří, Hlavní 824, PSČ 756 54, na dobu určitou od 01.09.2024 do 31.08.2025.
Hlasování |
pro: |
6 |
proti |
0 |
zdržel se: |
1 |
nehlasoval: |
0 |
Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UR-156-15/24 |
zodpovídá: |
Hana Dvořáková |
termín: |
1. 9. 2024 |
Projednávání bodu bylo ukončeno v 9:15:32
10. Nájem bytu DPS (bod číslo 8)
Předkladatel: Hana Dvořáková
Projednávání bodu bylo zahájeno v 9:15:39
Důvodová zpráva:
Manželé █████████podali žádost na ukončení nájmu bytu č. 27 v objektu DPS dohodou ke dni 31.08.2024.
Jedná se o dvoupokojový byt s kuchyňským koutem a balkonem o celkové podlahové ploše 49,65 m2, jehož součástí je rovněž skladovací koje, která se nachází v přízemí domu.
- měsíční nájemné ve výši 9.000,- Kč (nájem 5.941,- Kč, inventář 263,- Kč, služby 2.796,- Kč)
- jistota při přidělení bytu ve výši 17.823,- Kč
Stanoviska a doporučení poradních orgánů/odborů:
Souhlasíme s ukončením nájmu a byt doporučujeme přidělit manželům ███████. █████████████████ je po amputaci nohy a bydlí ve čtvrtém podlaží domu bez výtahu.
Diskuze zahájena v 9:15:40
K tomuto bodu se vyjádřili: Mgr. Tomáš Randýsek
V 09:17:28 předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Hana Dvořáková") v tomto znění:
Rada města schvaluje ukončení nájmu bytu č.27 v objektu DPS, Sídlištní 1748, Zubří, s manžely███████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████ PSČ 756 54, dohodou ke dni 31.08.2024.
Hlasování |
pro: |
7 |
proti |
0 |
zdržel se: |
0 |
nehlasoval: |
0 |
Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UR-157-15/24 |
zodpovídá: |
Hana Dvořáková |
termín: |
1. 9. 2024 |
V 09:20:27 předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "B" (navrhovatel: "Hana Dvořáková") v tomto znění:
Rada města schvaluje uzavření Smlouvy o nájmu bytu č.27 v objektu DPS, Sídlištní 1748, Zubří, s manžely █████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████ PSČ 756 54, na dobu určitou od 01.09.2024 do 31.08.2025, za podmínek dle důvodové zprávy.
Hlasování |
pro: |
7 |
proti |
0 |
zdržel se: |
0 |
nehlasoval: |
0 |
Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UR-158-15/24 |
zodpovídá: |
Hana Dvořáková |
termín: |
1. 9. 2024 |
Projednávání bodu bylo ukončeno v 9:20:33
11. Ukončení nájmu pozemku (bod číslo 9)
Předkladatel: Hana Dvořáková
Projednávání bodu bylo zahájeno v 9:22:48
Důvodová zpráva:
██████████████████████████████████████ podal žádost na ukončení nájmu části pozemků p.č. 4910, zahrada, o výměře cca 68 m2, p.č. 4911, travní porost, o výměře cca 750 m2 a p,č. 4912, zahrada, o výměře cca 633 m2 (čísla parcel před pozemkovými úpravami) dohodou ke dni 31.08.2024.
Stanoviska a doporučení poradních orgánů/odborů:
Nájem doporučujeme ukončit.
Diskuze zahájena v 9:22:49
V 09:23:05 předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Hana Dvořáková") v tomto znění:
Rada města schvaluje ukončení nájmu částí pozemků p.č. 4910, zahrada, o výměře cca 68 m2, p.č. 4911, travní porost, o výměře cca 750 m2 a p,č. 4912, zahrada, o výměře cca 633 m2 s panem ██████████████████████████████████████████████████████████████ PSČ 756 54, dohodou ke dni 31.08.2024.
Hlasování |
pro: |
7 |
proti |
0 |
zdržel se: |
0 |
nehlasoval: |
0 |
Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UR-159-15/24 |
zodpovídá: |
Hana Dvořáková |
termín: |
31. 8. 2024 |
Projednávání bodu bylo ukončeno v 9:23:11
Informace do zápisu v 9:24:21: Pan Holiš informuje o zahájení reklamací na vzduchotechnice a protipožárních klapkách na Kodusu a Lékařském domu. O výsledcích reklamace bude RM informovat.
Informace do zápisu v 9:27:38: Pan Malina se dotazuje na výsledky opravy střechy na Kodusu. Pan Jurajda informuje o tom, že firma provedla kontrolu střechy a klimatizačních jednotek. Firma upravila opláštění. Nyní se problém ani po velkých deštích neprojevuje. Stav budeme dále sledovat.
12. Jmenování vedoucí Ekonomického odboru (bod číslo 10)
Předkladatel: Mgr. Roman Hep
Projednávání bodu bylo zahájeno v 9:38:38
Důvodová zpráva:
Usnesením č. UR-136-13/24 dne 17.7.2024 vzala Rada města na vědomí podání Ing. Milana Palackého, kterým se vzdal funkce vedoucího Ekonomického odboru Městského úřadu Zubří ke dni 26.7.2024. Na základě provedeného výběrového řízení dle dle § 7 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o úřednících“) se výběrová komise jednoznačně shodla na výběru pro tuto funkci. Vybrána byla paní Ing. Bc. Kristýna Holišová, neboť její přihláška splňovala všechny potřebné náležitosti dle § 9 zákona o úřednících a komisi jsou dobře známy jak její odborné, tak morální vlastnosti za dobu jejího působení na městském úřadě.
Proto, v souladu s § 102 odst. 2 písm. g) zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů, navrhuji s účinností od 1.9.2024 jmenovat do funkce vedoucí Ekonomického odboru Městského úřadu Zubří, okres Vsetín, jmenovat paní Ing. Bc. Kristýnu Holišovou, nar. ██████████, bytem ██████████.
Stanoviska a doporučení poradních orgánů/odborů:
Viz přiložená písemná zpráva výběrové komise.
Dopad na rozpočet:
Bez dopadu na rozpočet.
Diskuze zahájena v 9:38:39
K tomuto bodu se vyjádřili: Ing. Anna Oplatková Ph.D.
V 09:43:26 předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Mgr. Roman Hep") v tomto znění:
Rada města na návrh tajemníka městského úřadu jmenuje dle § 102 odst. 2 písm. g) zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů paní Ing. Bc. Kristýnu Holišovou, nar.███████████, bytem ██████████ vedoucí Ekonomického odboru s účinností od 1.9.2024.
Hlasování |
pro: |
7 |
proti |
0 |
zdržel se: |
0 |
nehlasoval: |
0 |
Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UR-160-15/24 |
zodpovídá: |
Mgr. Roman Hep |
termín: |
1. 9. 2024 |
Projednávání bodu bylo ukončeno v 9:43:31
13. Návrh nového vnitřního předpisu pro zveřejňování reklamy a komerční inzerce v Zuberských novinách (bod číslo 11)
Předkladatel: Mgr. Roman Hep
Projednávání bodu bylo zahájeno v 9:43:35
Důvodová zpráva:
Předkládáme Radě města Zubří návrh nového vnitřního předpisu pro zveřejňování reklamy a komerční inzerce v Zuberských novinách. Tento předpis nahrazuje stávající předpis, přičemž dochází k několika důležitým změnám, které odrážejí aktuální potřeby a podmínky vydávání Zuberských novin.
Klíčové změny ve vnitřním předpisu:
Oddělení pravidel pro místní rozhlas od ceníku inzerce: Původní vnitřní předpis zahrnoval také pravidla pro hlášení v místním rozhlase. Tato část byla nyní vyňata a je nově upravena ve vnitřním předpisu VP 005/2024 „Zásady používání městského rozhlasu“. Tento krok zajišťuje jasnější a přehlednější oddělení pravidel pro různé komunikační kanály města.
Navýšení ceníku o 20 %: Nový ceník pro zveřejňování reklamy a komerční inzerce v Zuberských novinách zahrnuje 20% navýšení cen. Ceny jsou včetně DPH 21%. Tento krok je nezbytný vzhledem k tomu, že ceník zůstával po mnoho let beze změny, a to i od doby, kdy byly Zuberské noviny vydávány pouze v černobílé verzi. Navýšení reflektuje inflaci, rostoucí náklady na výrobu a potřebu zajistit finanční udržitelnost tohoto média.
Důvody pro změnu ceníku:
Neměnnost ceníku: Ceník pro inzerci v Zuberských novinách nebyl dlouhodobě aktualizován, což vedlo k disproporci mezi příjmy z inzerce a rostoucími náklady na výrobu novin. Poslední revize proběhla v roce 2018, ceny se neměnily od roku 2009.
Náklady na výrobu: V roce 2022 došlo k navýšení ceny za výrobu Zuberských novin. Tento cenový nárůst nebyl dosud promítnut do ceníku inzerce, což negativně ovlivňuje ekonomickou bilanci novin.
Aktuální změny DPH: V současnosti došlo k mírnému navýšení snížené sazby DPH z 10 % na 12 %, což rovněž přispívá k rostoucím nákladům na výrobu novin. Zároveň však není vyloučeno, že v blízké budoucnosti může dojít k dalšímu navýšení cen ze strany tiskárny.
Přílohy:
V příloze jsou přiloženy přehledy příjmů z komerční inzerce za roky 2021–2023 a současně náklady na výrobu Zuberských novin ve stejném období. Tento dokument poskytuje detailní přehled o ekonomické situaci spojené s provozem Zuberských novin a podporuje potřebu navrhovaných změn.
Stanoviska a doporučení poradních orgánů/odborů:
Navrhovaný vnitřní předpis s revidovaným ceníkem přináší nezbytné změny, které zajistí udržitelnost Zuberských novin a lepší přehlednost pravidel pro zveřejňování reklamy a inzerce. Doporučujeme Radě města Zubří schválení tohoto návrhu.
Dopad na rozpočet:
Předpokládá se zvýšení výnosu za komerční inzerci a reklamy zveřejněné v Zuberských novinách.
Diskuze zahájena v 9:43:36
K tomuto bodu se vyjádřili: Lucie Říhová, Mgr. Tomáš Randýsek
V 10:00:52 předsedající zahájil
hlasování o procedurálním návrhu v tomto znění:
Rada města navrhuje změnu připravené přílohy a to, že výše cen ve vnitřním předpisu bude odpovídat původnímu návrhu, ale budou ceny bez DPH.
Hlasování |
pro: |
7 |
proti |
0 |
zdržel se: |
0 |
nehlasoval: |
0 |
Návrh byl přijat |
V 10:03:02 předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Mgr. Roman Hep") v tomto znění:
Rada města schvaluje vnitřní předpis č. 006/2024 Ceník pro zveřejňování reklamy a komerční inzerce v Zuberských novinách s účinností od 01.09.2024. Po úpravě.
Hlasování |
pro: |
7 |
proti |
0 |
zdržel se: |
0 |
nehlasoval: |
0 |
Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UR-161-15/24 |
zodpovídá: |
Mgr. Roman Hep |
termín: |
1. 9. 2024 |
Projednávání bodu bylo ukončeno v 10:03:07
14. Ošatné - obřady (bod číslo 12)
Předkladatel: Mgr. Roman Hep
Projednávání bodu bylo zahájeno v 10:03:13
Důvodová zpráva:
V roce 2017 bylo pracovníkům úřadu, kteří se zúčastňují obřadů, stanovena částka tzv. ošatného (matrikářka 1 000 Kč, obřadník 600 Kč). Vzhledem k vágnosti tohoto rozhodnutí rady i vzhledem k výrazné inflaci je potřeba přijmout nové usnesení, kterým se bude vyplácení příspěvků řídit.
V prvé řadě je nutno definovat pojem "obřad". Tím se v navrhovaném usnesení myslí veřejný občanský obřad. Tento pojem není dále nikde v zákoně o obcích nebo v jiném právním předpise definován. Ze smyslu zákona o obcích obecně vyplývají čtyři kritéria, která by měl vždy veřejný obřad pro účely tohoto ustanovení splňovat:
- jedná se o obřad, tj. určitá ceremoniálnost, formálnost vyplývající z předem určené posloupnosti jednání,
- veřejný, tedy že obřad je v zásadě přístupný široké veřejnosti nebo neurčitému počtu z předem určeného okruhu osob,
- občanský, tj. za účasti především občanů dané obce,
- jedná se o obřad, na kterém příslušný člen zastupitelstva zastupuje obec, z titulu své funkce či na základě konkrétního pověření.
Kromě svatebního obřadu, který je pro účely příspěvků upraven samostatně, je tedy v podmínkách města Zubří možno považovat za obřad: veřejný smuteční obřad, vítání nových občánků, kulatá výročí svateb, udělení čestného občanství.
Obřadníkem se v navrhovaném usnesení myslí pracovník úřadu, který organizuje ceremoniál jak co do přípravy, tak jeho průběh a následné činnosti.
V případě konání více stejných obřadů v jeden den má matrikářka či obřadník nárok pouze na jeden příspěvek. Příspěvek je splatný ve výplatním termínu za daný kalendářní měsíc.
V případě, že za kalendářní rok obdrží uvedené osoby v součtu více, než 10 000 Kč, jsou povinny doložit doklady na příslušné výdaje v přiměřené výši, kterou je alespoň 50 % přijaté částky.
Stanoviska a doporučení poradních orgánů/odborů:
EO považuje za nezbytné přijmout navrhované usnesení, a to jednak jako reakci na zvyšující se náklady, jednak kvůli jasnému vymezení pojmů.
Dopad na rozpočet:
Bez dopadu na rozpočet.
Diskuze zahájena v 10:03:14
V 10:05:00 předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Mgr. Roman Hep") v tomto znění:
Rada města schvaluje poskytování příspěvku na ošatné pracovníkům Městského úřadu Zubří, vykonávají obřad - matrikář/ka ve výši 1 200 Kč za každý obřad, obřadník/nice ve výši 700 Kč za každý obřad dle důvodové zprávy.
Hlasování |
pro: |
6 |
proti |
0 |
zdržel se: |
0 |
nehlasoval: |
1 |
Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UR-162-15/24 |
zodpovídá: |
Ing. Milan Palacký |
termín: |
22. 8. 2024 |
Projednávání bodu bylo ukončeno v 10:05:09
15. Diskuze (bod číslo 13)
Předkladatel: Ing. Michaela Wrobelová, DiS.
Projednávání bodu bylo zahájeno v 10:05:17
Diskuze zahájena v 10:05:18
K tomuto bodu se vyjádřili: Lucie Říhová, Aleš Měrka, Josef Malina, Ing. Josef Holiš, Robert Jurajda
Informace do zápisu v 10:08:05: Paní Říhová se dotazuje na situaci s vodou na MA. Pan Jurajda informuje o komunikaci s panem Janků. Nyní jednatel MA Zubří s.r.o. čeká na vyjádření VAKu.
Informace do zápisu v 10:36:27: Pan Malina se dotazuje na finanční situaci města. Pan Palacký informuje, že v současné době město neeviduje faktury po splatnosti. Školám a školkám jsou zasílány příspěvky dle domluveného harmonogramu. Dále informuje o nižších daňových příjmech, než které byly predikovány.
Projednávání bodu bylo ukončeno v 11:12:07
V 11:18:15 odešel Mgr. Tomáš Randýsek, přítomno 6 radních.
Aktualizovaný stav prezence:
Přítomni: |
(6) Ing. Josef Holiš, Robert Jurajda, Josef Malina, Aleš Měrka, Ing. Anna Oplatková Ph.D., Lucie Říhová |
Omluveni: |
(0) |
Nepřítomni: |
(1) Mgr. Tomáš Randýsek |
V 11:18:20 odešel Robert Jurajda, přítomno 5 radních.
Aktualizovaný stav prezence:
Přítomni: |
(5) Ing. Josef Holiš, Josef Malina, Aleš Měrka, Ing. Anna Oplatková Ph.D., Lucie Říhová |
Omluveni: |
(0) |
Nepřítomni: |
(2) Mgr. Tomáš Randýsek, Robert Jurajda |
Jednání ukončeno 21.08.2024 v 11:18:31